منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
دانلود گزارش تخصصی کاروفناوری

دانلود گزارش تخصصی کاروفناوری

گزارش تخصصی جذاب کردن کلاس درس

گزارش تخصصی جذاب کردن کلاس درس

دانلود گزارش تخصصی دبیر قرآن

دانلود گزارش تخصصی دبیر قرآن

اقدام پژوهی بهبود روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی

اقدام پژوهی بهبود روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله پیامدهای گرم شدن زمين

دانلود مقاله پیامدهای گرم شدن زمين

داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

دانلود مقاله کوپلینگ ها

دانلود مقاله کوپلینگ ها

گروه محصول -> -> ادبیات فارسی و عرب

مقاله مولوی ِصنم پرست



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 41     کد محصول :4927      حجم فایل:39,92 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

 

دراین ُجستار، بررسی خواهد شد که « صنم » در غزلیات مولوی ، همان « ایرج » در شاهنامه فردوسی است . « ایرج که همان ارتا یا- اِ ر ِ ز- باشد » درشاهنامه ، بیان « پیکریابی ِ مهر» است که بدون آن ،  « داد »، که در فریدون، پیکر به خود گرفته ، واقعیت نمی یابد . بدینسان ، « مهر» درفرهنگ سیاسی ایران ، افزوده بر « داد» که درمیان همه ملل باید باشد ، به ویژه ،گوهرحکومت درایران میگردد. « مهر» درفرهنگ ایران ،« طیف همبستگیهاست» ، چه مهربه زندگی درگیتی ، چه مهر میان افراد، چه مهر میان زن ومرد ، وچه مهر اجتماعی ، و چه بستگی میان حکومت ها ، چه بستگی میان ملت ها ، چه همبستگی میان طبقات و اقوام ، همه « مهر» هستند . ازاینرو ، خدای مهر، تنها اصل «عشق میان افراد ، یا فرد وخدا...» نیست ، بلکه به همان اندازه نیز« اصل پیوستگی میان طبقات و اقوام و نژادها و ملتها و امت هاست »  . اینست که مهر، گوهر همبستگی های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نیزهست . دراثر فراموش شدن این برآیند ،از معنای « مهر» ، فرهنگ سیاسی ایران ناشناخته مانده است . داستان ایرج ، استوار براین سراندیشه است که : گوهرهستی حکومت در ایران ، مهر است ، و تا این مهراجتماعی و سیاسی و اقتصادی وحقوقی درحکومت ایران نیست ، ملت ، آن حکومت را ،  غاصب و « ناحق وبی اعتبارو اصل قهر» میشمارد. درپیکر « ایرج » ، نشان داده میشود که « مهر» بر « داد » درفرهنگ سیاسی ایران ، اولویت دارد . به عبارت دیگر، در سیاست و اقتصاد و اجتماع ، باید همبستگی و آمیزش ، بر قانون و برحقوق و بر عدالت ، ارجحیت داشته باشد.   اینست که پدیده « مهر» درایران ، با مفاهیم « محبت» ، درمسیحیت و اسلام، و «عشق جنسی» یا «عشق الهی » و«عشق افلاطونی » ، اینهمانی ندارد . درشاهنامه ، درپیکر « ایرج » ، مهر میان ملت ها واقوام ، مطرحست . برقرارکردن داد( قانون وحق و عدالت ) میان ملتها ومیان حکومتها ، « بـسـا » نیست، ونیاز به همبستگی و آمیزش (= مهر) میان ملل هست .  برادری ملتها واقوام و طبقات وامتها، برپایه « داد= قانون و حقوق و عدالت » ، پایدارنیست ، بلکه باید آنها را به هم بست وبه هم آمیخت . تنها آمیزش ملتها باهمدیگراست که میتواند « داد» را استوار سازد . ازسوئی ،  گوهرو بافت ِ حکومت ، نباید قدرت و بیم آوری و ارهاب و انذار، و« جان آزاری » و« خرد آزاری » باشد . درفرهنگ ایران درآغاز ، خورشید ، زن و خانم بود، ودرست نماد چنان« زیبائی » بود که همه را به مهرورزی به خود، میانگیخت . خورشید با مهر، اینهمانی داده میشد .

خورشید و مهر ، هردو « روشنی و پرتو » را « میافشانند » . « افشاندن » ، معنای بسیار ژرفی درفرهنگ ایران دارد . سیمرغ در خودرا افشاندن ، گیتی را میآفریند . خدا ، وجود خود را میافشاند ، و وجود اوست که تبدیل به گیتی میشود .  این « جانفشانی ، خویشتن افشانی » ، ازسوئی « مهر» خوانده میشد ، و از سوی دیگر ، « جوانمردی و رادی وایثار » خوانده میشد . جانفشانی خدا ، مهرورزی شمرده میشد .  اینست که در ایرج دیده میشود که گوهر « مهر» ، جانفشانی و جوانمردی و رادی و ایثار هست . کسی ، مهر میورزد که درعمل خود ، در اندیشه خود ، در احساسات خود ، در گفتارخود ، زندگی وجان وخرد خود را «بیفشاند » . وارونه الاهان درادیان ابراهیمی که جهان را با امر، فراسوی گوهرخود ، و عاری ازگوهرخود ، خلق میکنند ،  همه خدایان ایران ، برپایه جانفشانی ، ازگوهرخود ، گیتی را میافرینند ، واین کاررا ، هنر مهرورزی وجوانمردی و رادی و ایثار می نامند . ازاین رو بود که ماه و خورشید را ، افشاننده میدانستند. دراثر این افشاندن بود که نه تنها « مهرمیورزیدند » ، بلکه اصالت مهرورزی را به همه جانها ، میپراکندند ، و طبعا همه جانها و انسانها ، گوهر یا فطرت « مهرورزی » داشتند . آنها نیز به خورشید ، مهرمیورزیدند . هرکسی خود را میافشاند ، فطرت دیگران را به مهرورزی ، تحول میدهد . خورشید ، دراین راستا و بدین محتوا ، افشاننده ، و« سرچشمه مهرورزی » بود . این رد پا از سوئی در همنامی مهر و خورشید باقی مانده است . خورشید درادبیات ایران ، بنام همان مهر خوانده میشود .

اسدی گوید :  بدوگفت جم ، کای بت مهرچهر

( رخسارچون آفتاب،زیبا )

زچهرتو ، برهردلی ، مهر ِ مهر

حافظ ، رخ مهرفروغ را، به معنی معشوقه ای که رخش چون خورشید است بکار میبرد

حافظ ازشوق رخ مهر فروغ تو بسوخت

کامکارا ، نظری کن ، سوی ناکامی چند

یا مسعود سعد میگوید :

برملک تو، زمهر سپهر آن کند همی

کزمهر، باپسر ، پدرمهربانکن

یا آنکه

گرم شو ازمهر ، وزکین ، سرد باش

چون مه وخورشید ، جوانمرد باش

این بود که خورشید درنورافشانی( که همزمان به معنای آبفشان = باده گسار=ساقی ) ، نه تنها مهرمیورزید ، بلکه همه را به مهرورزی ، آبستن میکرد ، همه دراثر نورخورشید ، سرچشمه مهرورزی میشدند . در ذخیره خوارزمشاهی رد پائی از این اندیشه ، باقی مانده است . میآید که « تولد سودا ، بیشتر اندرفصل خریف باشد که به پارسی ، مهر ماه گویند » . درپائیزکه ایرانیها ، مهرماه مینامند ، ایجاد « سودا » میشود . هرچند که مقصود از ذخیرخوارزمشاهی ، سودا ، خلطی از اخلاط چهارگانه است ، به فارسی سودا ، به معنای « دیوانگی » است ( غیاث اللغات ) . البته « سودا » ، به معنای « محبت شدید » است ، و  مهرورزی شدید را گونه ای « دیوانگی » میدانسته اند. چون « دیوانه » هم دراصل ، به معنای « خانه زنخدا ی مهر » هست .  واژه « دین » نیز درکردی دارای معانی 1- بینش 2- آبستنی و3- دیوانگی است . این دیوانگی ، به معنای « عشق شدید» بوده است . دین ، بینشی است که چون ازانسان زاده شد ، انسان را لبریز ازمهرو شیدائی میکند . به هرحال ، مردم می انگاشتند که خورشید، درمهرورزیش ، تولید سودا یا عشق شدید درهمه میکند .

شگفت ازآنکه همه مغزمن ، محبت تست

چگونه داند غالب شدن براو سودا – حافظ

روزگاریست که سودای بتان ، دین منست

غم این کار، نشاط دل غمگین منست  حافظ

اینهمانی خورشید با مهر، دراثر همین افشاندن وجود خود ، همه را به مهرورزی ، وبه رقص وشادی میانگیزد و چون با هرچیزی میآمیزد ، همه را مست و آبستن میکند . منوچهری گوید :

بدهقان کدیور ، گفت : انگور    مرا خورشید کرد آبستن از دور

درست مولوی ، همان اندیشه عبید زاکان را ( که باز در این جستار، میاید ) درباره آفتاب ، بارها تکرار میکند .

تاخت رخ آفتاب ، گشت جهان مست وار

برمثل ذره ها ، رقص کنان پیش یار

شاه نشسته به تخت ( خورشید ) ، عشق، گرو کرده رخت

رقص کنان هردرخت ، دست زنان هر چنار

از « قدح جام وی » ، مست شده کو – و – کی

گرم شده جان دی ، سرد شده جان نار

( خورشید هم باده گساروساقی است ، و هم چنگزن. موسیقی، سرچشمه رقص و خود فشانی و جوانمردی است)

خورشید که سرچشمه مهراست ،« امیرعشق» است .اهل فارس بنا برابوریحان در آثار الباقیه ، به خورشید یا خویر ، « میر »   میگفته اند، که درواقع همان « مهر» است .« مهر» یا « میر»، چون نقش صنمی را بازی میکند ، که همه را سودائی خود میکند ، امیر یاشاه حقیقی است . هنوز درکردی « میر» به معنای « مهر » است . مولوی گوید :

بیا که « ساقی عشق» شراب  باره رسید

خبر ببر بر بیچارگان ، که چاره رسید

« امیر عشق » رسیده ، شرابخانه گشاد

شراب همچو عقیقش ، به  سنگ  خاره رسید

هزار مسجد پرشد ، چو « عشق گشت امام »

صلوة  « خیر من النوم » ، ازآن مناره رسید

چو « آفتاب جمالش » ، بخاکیان درتافت

زحل ز پرده هفتم ، پی نظاره رسید

شدیم جمله فریدون ؛ چو تاج او دیدیم

شدیم جمله منجم ، چوآن ستاره  رسید

شدیم جمله برهنه ، چو عشق او زد راه

شدیم جمله پیاده ، چو او سواره رسید

تا زمانی که خورشید یا آفتاب، زن یا خانم بود ، « افشاننده » ، وطبعا سرچشمه چنین مهری بود ، که همه را به مهرورزی و جانفشانی و ایثار، آبستن میکرد . صنمی بود که صنم میآفرید.

 میترائیان و موبدان زرتشتی ، با این « تصویر خورشید » که اینهمانی با « مهر» داشت ، و گوهرش آبکی ( آفتاب ، درسغدی، آفتاب ، آف = آپ یعنی آب هم نامیده میشود ، چشمه خورشید ) است ، پیکار میکردند، و « خورشید » را نرینه ساختند، و اورا اینهمانی با « شیردرنده » و « تیغ برّنده » دادند. درواقع ، میترا، دیگر به معنای فرهنگ زنخدائی ، سرچشمه مهر، به معنای« خود افشانی و ایثاربخش و جوانمرد و راد » نبود ، بلکه « مهر» ، معنای « قرارداد و میثاق و عهد و پیمان و بیعت » پیداکرد، که پیشفرضش آنست که افراد، ازهم « بریده » باشند . نور خورشید ، ازاین پس باید همه را ازهم « ببرد » ، تا امکان « پیمان بستن ، میثاق وعهد کردن باهم » ، پیدایش یابد . انسان ، باید از خدا ، بریده شده باشد ، تا با خدا ، پیمان ببند د . « مهر» ، به معنای « خود افشانی خدا وپیدایش گیتی ازآن »، بکلی به کنارنهاده میشود.

این بود که با دگرگون ساختن تصویر خورشید ، کوشیدند فرهنگ سیاسی ملت را ، وارونه سازند .  آنها ، اینهمانی میان « ایرج و صنم و خورشید» را باهم ، ازبین بردند . ولی رد پاهای این اندیشه ، دراینجا و آنجا، بیادگار باقی مانده است ، چنانچه هنوز مردم ، به خورشید ، « خورشید خانم » میگویند ، وتنها به زنها ، نام خورشید را میدهند . خورشید، هنوز درادبیات ،« چشمه خورشید» است، و« چشمه » ، آب میباشد .  در آنندراج و فرهنگ انجمن آرا درباره واژه « ایرج » میآید که  « نفس فلک آفتابست ، به مناسبت خوبی و خوش پیکری ، این نام را براو نهادند که هرکس اورا دیدی ، مهراو ورزیدی » . البته هم نام آفتاب (= تابش آب ) ، و هم نام خورشید ( =خونابه و افشره نای= خور+ شیت، خور= خونابه ) ، بیان آن بودند که پرتوخوشید ، اینهمانی با « جوی آب» یا « روشنی آب » دارد ، و گوهرش ، آمیختن ومهرورزی است . آفتاب یاخورشید ، در تابیدن ، میآمیزد، و مهرمیورزد .

درتابش خورشیدی، رقصم به چه می باید ؟

تا ذره، چو رقص آید ، ازمنش ، بیاد آید

شد حامله هر ذره ، از تابش روی او

هز ذره ازآن لذت ، صد ذره ، همی زاید

البته به همان اندازه که خورشید یا آفتاب، مهراست ، آب وآفتاب آبکی ، اصل بینش نیزهستند. مهر و بینش درفرهنگ ایران ، متضاد باهم نبودند .

رفیق خضر ِ خردشو ، بسوی  چشمه حیوان

که تا چو « چشمه خورشید روز» ، نورفشانی

ذره ، تخم است ، و پرتوآفتاب، جوی آبیست که  ذره را آبیاری میکند، و میافروزد و به « وشتن = رقصیدن» میآورد .



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:مولوی ِصنم پرستمولویمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمیدمولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدینمولوی ِصنم پرستمولوی محمد یاسین فهیممولوی ِصنم پرستمولوی محمد عمر پاکستانیمولوی ِصنم پرستمولوی تهرانمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحقمولوی ِصنم پرستمولوی محمد عمر بلوچمولوی ِصنم پرستمولوی بلخیمولوی ِصنم پرستمولویه شهرام ناظریمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید عروسیمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدانمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید اپاراتمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید و روحانیمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید در تهرانمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید زاهدانیمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید مکارم شیرازیمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید زهیمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید حسن روحانیمولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدین صاحبیمولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدین بچه بازیمولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدین مزاریمولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدین Mp3مولوی ِصنم پرستمولوي حيات الدين صاحبيمولوی ِصنم پرستمولوی صاحب حیات الدینمولوی ِصنم پرستسخنرانی مولوی حیات الدینمولوی ِصنم پرستعکس مولوی حیات الدینمولوی ِصنم پرستدرباره مولوی حیات الدینمولوی ِصنم پرستمولوی محمد یاسین فهیم Mp3مولوی ِصنم پرستالحاج مولوي محمد ياسين فهيممولوی ِصنم پرستمولانا محمد ياسين فهيممولوی ِصنم پرستالحاج مولوی محمد یاسین فهیممولوی ِصنم پرستسخنرانی مولوی محمد عمر پاکستانیمولوی ِصنم پرستبازار مولوي تهرانمولوی ِصنم پرستتالار مولوی تهرانمولوی ِصنم پرستمولوي نقشه تهرانمولوی ِصنم پرستبازار پارچه مولوی تهرانمولوی ِصنم پرستنقشه میدان مولوی تهرانمولوی ِصنم پرستآدرس تالار مولوی تهرانمولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحق حقانیمولوی ِصنم پرستاردو قواعد مولوی عبدالحقمولوی ِصنم پرستمولوي محمد عمر بلوچمولوی ِصنم پرستمولانا محمد عمر بلوچمولوی ِصنم پرستبیانات مولوی محمد عمر بلوچمولوی ِصنم پرستمولوی محمد عمر بلوچ Mp3مولوی ِصنم پرستمولانا بلخی یا رومیمولوی ِصنم پرستمولانا بلخی اشعارمولوی ِصنم پرستمولوي بلخيمولوی ِصنم پرستزندگینامه مولوی بلخیمولوی ِصنم پرستمولوی محمد حنیف بلخیمولوی ِصنم پرستمولويه شهرام ناظريمولوی ِصنم پرستآلبوم مولویه شهرام ناظریمولوی ِصنم پرستدانلودآلبوم مولویه شهرام ناظریمولوی ِصنم پرستدانلود رایگان مولویه شهرام ناظریمولوی ِصنم پرستنام دیگر آلبوم مولویه شهرام ناظریمقاله مولوی ِصنم پرستمولویمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمیدمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدینمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی محمد یاسین فهیممقاله مولوی ِصنم پرستمولوی محمد عمر پاکستانیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی تهرانمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحقمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی محمد عمر بلوچمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی بلخیمقاله مولوی ِصنم پرستمولویه شهرام ناظریمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید عروسیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدانمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید اپاراتمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید و روحانیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید در تهرانمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید زاهدانیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید مکارم شیرازیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید زهیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحمید حسن روحانیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدین صاحبیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدین بچه بازیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدین مزاریمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی حیات الدین Mp3مقاله مولوی ِصنم پرستمولوي حيات الدين صاحبيمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی صاحب حیات الدینمقاله مولوی ِصنم پرستسخنرانی مولوی حیات الدینمقاله مولوی ِصنم پرستعکس مولوی حیات الدینمقاله مولوی ِصنم پرستدرباره مولوی حیات الدینمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی محمد یاسین فهیم Mp3مقاله مولوی ِصنم پرستالحاج مولوي محمد ياسين فهيممقاله مولوی ِصنم پرستمولانا محمد ياسين فهيممقاله مولوی ِصنم پرستالحاج مولوی محمد یاسین فهیممقاله مولوی ِصنم پرستسخنرانی مولوی محمد عمر پاکستانیمقاله مولوی ِصنم پرستبازار مولوي تهرانمقاله مولوی ِصنم پرستتالار مولوی تهرانمقاله مولوی ِصنم پرستمولوي نقشه تهرانمقاله مولوی ِصنم پرستبازار پارچه مولوی تهرانمقاله مولوی ِصنم پرستنقشه میدان مولوی تهرانمقاله مولوی ِصنم پرستآدرس تالار مولوی تهرانمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی عبدالحق حقانیمقاله مولوی ِصنم پرستاردو قواعد مولوی عبدالحقمقاله مولوی ِصنم پرستمولوي محمد عمر بلوچمقاله مولوی ِصنم پرستمولانا محمد عمر بلوچمقاله مولوی ِصنم پرستبیانات مولوی محمد عمر بلوچمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی محمد عمر بلوچ Mp3مقاله مولوی ِصنم پرستمولانا بلخی یا رومیمقاله مولوی ِصنم پرستمولانا بلخی اشعارمقاله مولوی ِصنم پرستمولوي بلخيمقاله مولوی ِصنم پرستزندگینامه مولوی بلخیمقاله مولوی ِصنم پرستمولوی محمد حنیف بلخیمقاله مولوی ِصنم پرستمولويه شهرام ناظريمقاله مولوی ِصنم پرستآلبوم مولویه شهرام ناظریمقاله مولوی ِصنم پرستدانلودآلبوم مولویه شهرام ناظریمقاله مولوی ِصنم پرستدانلود رایگان مولویه شهرام ناظریمقاله مولوی ِصنم پرستنام دیگر آلبوم مولویه شهرام ناظری  
محصولات مرتبط
مقاله یغما شاعر خشتمال نیشابوری

مقاله یغما شاعر خشتمال نیشابوری

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:26799
  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   بيش از 10 سال است كه يغما در نيشابور زندگي نمي كند و در هيچ جاي ديگر اين دنيا هم زندگي نمي كند . امروز اگر بخواهي او را ببيني با تمام كوشش نبوغ بشري ، باز هم كار به جايي نمي رسد . يغما 16 سال است كه روي در نقاب خاك كشيده حيدرش مي گفتند و خشتمال بود ، مرد بود و آزاده . در تمام روزهاي زندگيش كار كرد و در تمام ايام حياتش شعر گفت . او در جايي مي گويد : (( من از همان روزهاي كودكي كه...
مقاله هوشنگ ابتهاج

مقاله هوشنگ ابتهاج

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:26798
  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   هوشنگ ابتهاج امير هوشنگ ابتهاج، سايه، در ششم اسفندماه 1306 هجري شمسي در رشت به دنيا آمد، دورة تحصيلات ابتدايي و قسمتي از متوسطه را در مدارس رشت گذراند. وي كه از نوجواني شعرگويي را آغاز كرده بود، دورة دبيرستان را به پايان نرسانده به تهران مي‌آيد و در مدرسه « تمدن » نام‌نويسي مي‌كند و دو سال پياپي در كلاس پنجم متوسطه مردود مي‌شود و بعد هم به كلي درس و مدرسه را...
مقاله نیما یوشیج

مقاله نیما یوشیج

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:26797
      فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   از خلال گفت و گويي که با اين شاعر داشتيم، دريافتيم که با نگاهي چند سويه، خود افتخار مي کند که در کنار نيما بسيار چيزها را فرا گرفته و به گونه اي سرراست نيرو، خود را برترين شاگرد نيما مي داند. حتي معتقد است که بسياري از ديدگاه ها و رفتارهاي اجتماعي او در متن زندگي به هم پيوسته اش شباهت هاي عجيب با نوع نگاه و کردارهاي نيما دارد. با او نشستيم و گفتيم، از نيما،...
مقاله گزیده هایی از پند نامه فرید الدین عطار نیشابوری

مقاله گزیده هایی از پند نامه فرید الدین عطار نیشابوری

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:26796
    فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :     نگاهی به زندگی عطار نیشابوری و آثار او: محمد ملقب به مزیر الدین و مشهور به عطار نیشابوری و شاعر و نویسنده مشهور ایرانی قرن ششم و هفتم قمری است. تاریخ تولد وی به درستی معلوم نیست ولی بر اساس شواهد حدود آن را می توان به سال 540 قمری دانست. در ( کدکن) از توابع نیشابور زاده شده است. پدرش پیشه عطاری داشت و عطار هم شغل پدر را انتخاب  نمود وبه عطاری شهره شد مادرش زنی...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

حجم:4748KB | بازدید :2104

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چكيده گرايش بسيار و روز افزون در خصوص نابهنجاري‌ها و اختلالات بد شكلي بدني(BDD)  باعث ايجاد ارزيابي‌ها و مطالعات بسيار شده است. اين پژوهش پيرامون مفاهيم اختلال و رشد و پيشبرد و ابزارهاي ارزيابي و نتايج...

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

حجم:4404KB | بازدید :2944

فایل ورد قابل ویرایش   یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که برای اولین بار توسط جیمز گوسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد شد و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین...

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

حجم:2897KB | بازدید :705

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساخت‌های مطلوب صنعت چرم...

مقاله داوری اسکیت نمایشی

مقاله داوری اسکیت نمایشی

مقاله داوری اسکیت نمایشی

حجم:2200KB | بازدید :1690

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   داوری اسکیت نمایشی مبحث داوری رشته نمایشی اینقدر ساده نیست که بشه اینجا توضیح داد ولی به طور کلی درباره آن می نویسم داورانی که قبلا در کلاسهای داوری من بودن می دونن که حتی بعد از گذراندن دوره ۴٠ ساعتی باز...

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

حجم:1520KB | بازدید :2209

شاه  راه  موفقیت  و  پول  و  ثروت  که شما را به سرزمین طلا می رساند     مژده                                                مژده فقط...

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

 دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

حجم:1465KB | بازدید :889

دانلود نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت |خلاصه کتاب طهارت روح   دانلود سوالات و جزوه متنی کامل آزمون ضمن خدمت الکترونیک تربیت در پرتو عبادت کتاب طهارت روح استاد مطهری در ابتدای هفته معلم ثبت نام ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت فعالسازی شد. این ضمن...

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

حجم:1332KB | بازدید :727

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساخت‌های مطلوب صنعت چرم...

مقاله دستگاه عصبي

مقاله دستگاه عصبي

مقاله دستگاه عصبي

حجم:1042KB | بازدید :1746

  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   دستگاه عصبي  جانداران پر سلولي، براي ايجاد هماهنگي بين اندامهاي مختلف بدن خود نياز به دستگاههاي ارتباطي دارند.  دستگاه عصبي با ساختار و كار ويژه‌اي كه دارد در جهت ايجاد اين هماهنگي بوجود آمده و...